Uyuni deel 2

Bolivia, Uyuni

De tweede dag hebben we een prachtige route afgelegd langs vele mooie meren in diverse kleuren, zandbergen, rotsen en ijstoppen. Wat een landschap! In de vele meren (vele op meer dan 5000 meter hoogte) zaten honderden flamingo's en tijdens onze lunchstop met een lekkere chicken milanese waren een aantal wilde konijnen. Tijdens de 2e avond hebben we met ons reisgroepje onder het genot van een biertje het spel mexen gedaan waarbij de verliezers moest drinken. Het bier raakte al snel op dus heeft Carlo nog een fles rode wijn gehaald, een erg gezellige avond met de engelse meiden! Daarna naar bed, een dikke slaapzak, een aantal dekens, dikke kleren, een muts en handschoenen mochten niet baten, wat een kou (-14 graden op een hoogte van 4600 meter)!

Na een hele koude nacht met weinig tot geen slaap moesten we om half 5 alweer aan het ontbijt zitten, omdat de gids om 5 uur weg wilde rijden. De verwarming in de auto deed het niet dus de eerste paar uur waren extreem koud! Om 7:00 stopte we bij hotpools waar we 30 minuten mochten besteden, toch maar met de groep besloten om door te rijden omdat we het waarschijnlijk alleen maar kouder zouden krijgen. Onderweg zijn we bij een aantal geisers en modderpoelen gestopt en bij een aantal groepen wilde lama's en alpaca's. Na de lunch zijn we in een stuk doorgereden naar Uyuni waar we eind van de middag aankwamen. Wat een fantastische trip!!

In de avond hebben we eerst heerlijke burritos gegeten en daarna om 20:00 uur een nachtbus naar La Paz genomen, onze laatste bestemming alweer in Bolivia.

wat zal Yvette het koud hebben gehad!!!!!

mama 2016-08-30 10:12:27

Wat een bikkels😬

Miek 2016-08-30 11:08:15

jullie moeten wel erg vaak erg vroeg het bed uit

martha 2016-08-30 19:07:38

Wat een super leuke en mooie foto's!

Angela 2016-08-30 20:29:44

Whaaahhh wat n geweldige grappige foto's op de zoutvlakte, jullie zullen vast veel lol hebben gehad!