Villarrica

Chili, Villarrica

Aangezien we nog geen uitgebreide planning hadden gemaakt, besloten we om naar het eerste goed aangeschreven Nationaal Park in de buurt te rijden. Dit bleek niet onze beste keuze.. De weg stond slecht aangegeven en het wegdek werd alsmaar slechter, na een heel aantal keer verkeerd te zijn gereden en veel langer onderweg te zijn geweest dan gepland kwamen we aan bij Nationaal Park Radal Siete Tazas. Een park met veel watervallen, echter net na de entree van het park was de weg zo slecht dat we bijna vast zaten in de losse keien, waarna we besloten dan maar een stuk te gaan lopen. De eerste waterval 'Salto Velo de la Novia' bleek al redelijk ver dus daarna besloten terug te gaan. Onderweg wel veel wilde paarden gezien. De terugweg was weer behoorlijk lang maar gelukkig wel een wat beter wegdek. We hebben geslapen bij een tankstation in San Clemente, waar we pasta hebben gegeten en een planning voor de komende dagen hebben gemaakt.

Voor de volgende dag was erg veel regen voorspeld dus besloten we om vooral veel kilometers te maken. Wel zijn we onderweg even gestopt bij een mooie waterval 'Salta del Laja' waar het weer gelukkig even opklaarde. Via de stad Villarrica zijn we naar Pucon gereden, beide steden liggen aan een meer wat zorgde voor mooie uitzichten op de vulkaan Villarrica. Verder hebben we de dag gevuld met wandelen door dit prachtige gebied.

Prachtige plaatjes!!

Miek 2016-10-02 18:51:17

ziet er allemaal top uit!

papa en mama 2016-10-02 19:44:48

prachtige foto's vooral die van de grote waterval

sylvie 2016-10-02 20:25:47

Prachtige foto,s oh oh wat zien jullie veel op deze reis Liefs en tot de volgende reisverslag dikke kus Wim en Oma Peijs