Perito Moreno gletsjer

Argentinië, El Calafate

Onze volgende stop: de Perito Moreno gletsjer aan de zuidkant van het Los Glaciers Nationaal Park! Bij een uitzichtpunt over een mooi blauw meer met ijsschotsen en in de verte de gletsjer zat een grote vos en mooie vogel. De vos kwam wel erg dichtbij dus snel onze weg vervolgd naar het startpunt van de wandeling langs de gletsjer, tijdens de wandeling hadden we verschillende uitzichten over de blauwkleurige gletsjer. Af en toe hoorde we de gletsjer flink kraken en viel er een klein stukje ijs af. De gletsjer is enorm groot: 70 meter hoog, 5 km breed en 30 km lang! Echt prachtig en indrukwekkend om te zien!

Na een overnachting in minidorp La Esperanza met onze laatste eitjes lekkere wentelteefjes gemaakt voor we de grens met Chili overstaken, voordat deze weer afgenomen zouden worden.

WoW,geen woorden voor😮

Miek 2016-10-02 19:03:00

dat is geen vos maar een wolf.

bart 2016-10-02 19:04:39

wat een prachtige plaatjes! brr, koud hè Yvette?

papa en mama 2016-10-02 19:52:13

Een wolf 😮 dat verklaard waarom hij enger was dan die andere schattige vosjes 😂 maar bedankt! We schrappen hem van het lijstje van dieren die we nog moeten zien! 💋 Maarten & Yvette

maartenenyvette 2016-10-02 23:38:18

wel prachtig zeg die blauwkleurige gletsjers