Utila

Honduras, Utila

Utila is een klein eilandje voor de kust en vooral bekend vanwege het duiken. We verbleven hier bij Bay Islands College of Diving, waar ze een leuk appartementje met koelkast, magnetron en broodrooster voor ons hadden. Zo fijn om na vele maanden reizen iets huiselijkers te hebben en dat we gewoon zelf ontbijt en lunch konden maken.

We zijn een dag met de duikschool gaan duiken (Yvette ging mee om te snorkellen). Onderweg naar de eerste duikspot kwamen we een grote groep dolfijnen (30 a 40) tegen die vrolijk om de boot sprongen, het snorkellen met dolfijnen onder naast en voor je was echt geweldig! We hebben best een tijd met de vele dolfijnen kunnen snorkellen, ook het geluid onder water was prachtig!
Beide duikplekken waren erg mooi qua koraal en rotsformaties, vooral de 1e plek waar het koraal een meter of 40 recht naar beneden liep, dus waar je mooi langsaf kon duiken.
In de namiddag zijn we gaan snorkelen bij het dock van het hostel waar veel vissen en zeepaardjes zaten. In de avond pizza gegeten bij Mango Inn, erg lekker en vers.

Ook zijn we naar het zuid-westen van het eiland gelopen, om daar op meerdere plekken te snorkellen. Veel mooi koraal, een paar roggen en een inktvis gezien. In de avond nachos gegeten en biertjes gedronken in het appartement.

Heerlijk relaxed eiland zo te zien! Supermooie onderwaterwereld! Volop genieten daar! XXX

MAMA 2016-05-25 08:29:30

prachtige onderwater foto's

sylvie 2016-05-25 17:16:23

Wauwie, wat gaaf. Vooral de onderwater foto's zijn erg mooi!