Arica

Chili, Arica

Na een lange busrit met gelukkig wel een soepele grensovergang kwamen we in de avond aan in Arica, Chili! Arica wordt ook wel de stad van de lente genoemd, het is de droogste stad ter wereld, geen probleem voor ons! 😎 Ook het zuurstofgehalte is een verademing hier na weken op grootte hoogte te hebben gezeten. Het is een behoorlijke stad aan zee met een grote haven en voor ons een hele overgang met Bolivia; er zijn veel moderne winkels, het is erg schoon en auto's stoppen voor zebrapaden!

De volgende dag hebben we gelijk gebruik gemaakt van de moderne winkelstraat en wat nieuwe kleding gekocht. We zijn bij het strand gaan kijken en hebben genoten van een erg goedkoop rood wijntje (€1,58) in het park. Ook zijn we naar een uitzichtpunt gegaan boven op een rots, waar vroeger een fort stond. De Pacifische oorlog is hier geeïndigd en vandaar dat er nu ook een klein museum en oorlogsmonumenten staan.

Jullie zien er super goed uit!

Miek 2016-10-02 18:38:31

Wat gaat het goed met jullie, het straalt van de foto,s af. Ook fijn weer iets van jullie te horen en geniet nog maar samen veel liefs en een stevige knuffel van ons Wim en Oma Peijs