Cat Tien National Park

Vietnam, Cat Tien National Park

Om bij het afgelegen Cat Tien National Park te komen moesten we vanuit Dalat eerst met een bus en vervolgens nog 25 km achterop een scooter. Het koste een hele tijd voor we het eens waren over de prijs en het was een behoorlijk onhandige rit met onze backpacks en dagtassen, maar we zijn weer een ervaring rijker! Het Cat Tien National Park is een van de grootste nationale parken van Vietnam en net buiten het park hebben we een leuke goedkope kamer gevonden met veranda en uitzicht op de rivier.

De volgende ochtend zijn we al vroeg opgestaan om met het eerste pontje de rivier over te steken. We hebben in totaal 5 uur door het nationaal park gewandeld. Het eerste stuk was over een verharde weg en daarna was het dwars door het regenwoud over een erg smal padje, waar we vaak moesten bukken voor overhangende takken. We kwamen een paar mega grote bomen tegen met metersdikke stammen en wortels, erg tof om te zien. We hoorde overal vogel en apen geluiden, maar door het dichte regenwoud waren deze lastig te spotten. Maar wat een prachtige natuur en mooie tocht!

Een dag later hebben we fietsen gehuurd bij het park hoofdkwartier. Hiermee hebben we 9 km gefietst naar de start van de trekking route naar het krokodillen meer. De weg was de eerste 2 km mooi verhard, maar de overige 7 km was over een zandpad met ontzettend veel keien en kleine heuvels, geen succes met onze kleine stadsfietsjes! Vanaf het startpunt was het 5 km lopen naar het krokodillen meer, een prachtig route door verschillende vegetaties. Onderweg hebben we een bijzonder aapje gezien die heel stil vanaf een boom nieuwsgierig op ons neer keek. Bij het krokodillen meer konden we bijkomen in een uitkijktoren met een mooi uitzicht over het meer en de natuur eromheen. Daarna moesten we de 5 km weer teruglopen naar onze fietsen, daar aangekomen kregen we de fiets niet van het slot.. 😓 wat een hobbelige terugweg moest worden werd een lange wandeltocht!

De laatste ochtend hebben we een boottocht gemaakt over de rivier aan de rand van het nationaal park. Het was een erg mooie tocht, super rustig, met een opkomende zon en onderweg zagen we veel vogels en een paar aapjes. Daarna hebben we ontbeten bij de lodge en om 10 uur hebben we een lokale minibus genomen naar Ho Chi Minh City.

bijzondere bomen zeg met die enorme wortels! en prachtige dieren en bloemen op de foto, ziet er heel relaxed uit in het bootje.

papa en mama 2017-03-19 16:31:38

Prachtige plaatjes van vogels en andere dieren! Mooie foto van jullie in het bootje🚤

Jack en Miek 2017-03-19 16:53:46

Wat een leuk appartementje, grappig om te zien. wat een enorme boom met zijn enorme wortels. vooral die eerste gekleurde vogel is erg mooi. mooie foto's en een paar nieuwsgierige aapjes. jullie zullen wel moe geweest zijn na die hobbelige fietstocht en wandeltocht terug. zonde dat je de fiets niet meer van het slot kreeg. zo maak je nog eens wat mee en iedere keer zijn het weer bijzonder mooie avonturen. En die soort libelle...... die staat mooi scherp op de foto en dichtbij...Prachtig!!

sylvie 2017-03-19 18:54:33

heb je ook nog krokodillen gezien ?