Vang Vieng

Laos, Vang Vieng

Op 29 dec kwamen we in de middag aan in Vang Vieng en was de familie weer compleet, super leuk om Jeroen, Angela & Jan-Willem weer te zien! De rest van de dag hebben we gezellig bijgekletst onder het genot van drankjes en een lekkere Mexicaanse maaltijd. Vang Vieng is een leuk plaatsje, gelegen aan de Nam Song rivier en is omgeven door prachtige karstbergen en heeft veel gezellige restaurants.

Nu we in Vang Vieng zijn stond er uiteraard een dagje tuben over de Nam Song rivier op het programma, wat hier in Vang Vieng inhoud dat je in een rubbere band de rivier afdobberd en onderweg bij alle barretjes een stop maakt voor meerdere drankjes. Leuk en relax om zo de rivier af te dobberen, uitkijkend over de prachtige omgeving.

Op oudjaarsdag zijn we met een gids vertrokken voor een tour door 4 grotten. We hadden een erg kleine gids die zich behoorlijk verbaasde over onze lengte. Hij was erg complimenteus en noemde Yvette door haar lange benen; Kangoeroe en vond het haar van Betty maar raar. Hij vertelde ook dat hij gescheiden was omdat zijn vrouw te dik en te groot was.. De tour door de grotten was leuk, vooral de 3de grot was mooi omdat we daar erg ver in konden lopen. Bij de laatste grot konden we tuben, waarbij we onszelf aan een touw voort moesten trekken. Niet bijzonder mooi, maar we leuk met een hoop gegein en geduw. We kregen een lekkere lunch en sloten af met een wandeling door een dorpje.

In de avond hebben we Laotiaans gebbqd, heel erg lekker en leuk om te doen! Daarna zijn we met zijn allen naar de Sukura bar gegaan voor een mooi oud & nieuw feestje. Ook hebben we in de nacht vuurwerk en wensballonnen gekocht. Het was echt een top avond met een hoop gezelligheid, shotguns, lachgasballonen, gratis shirtjes en veel Koreanen. Hoe bijzonder om hier samen oud & nieuw te vieren!

Verder hebben we in Vang Vieng nog 2 dagen fietsen gehuurd om de omgeving te verkennen. We zijn onder andere naar de Blue Lagoon gegaan, hebben een berg beklommen naar een prachtig uitzichtpunt en zijn bij een grot geweest voor een verfrissende duik in de lagoon.
De avonden hebben we gevuld met gezellige etentjes, lekker bier en potjes tafelvoetbal, pool & beerpong.

3 januari was het tijd om afscheid te nemen van Angela & Jan-Willem en zijn we samen met Ad, Betty & Jeroen naar Luang Prabang gegaan.

Lieverds, ik ben super blij dat wij jullie hebben mogen vergezellen tijdens deze reis! Heerlijk om een paar dagen samen te zijn en bijzonder om zo samen oud en nieuw te vieren! Dikke kus!