Omgeving Fox Glacier

Nieuw-Zeeland, Fox Glacier

Bart en Amy-Rae moesten weer aan het werk dus we zijn met Lisette, Inge, Jack en Miek doorgereisd. Onderweg naar Fox Glacier zijn we gestopt bij Lake Wanaka, de Blue Pools en Thunder Creek Falls. Aangekomen in Fox Glacier hebben we rond 22:00 de Minnehaha Glow Worm walk gedaan, een tocht door het bos in het donker, waar alleen pap wat kon zien en wij dus in een treintje achter hem aan schuifelden. Erg mooi om de vele glowwormpjes op te zien lichten.

Een dag later zijn we eerst naar Lake Matheson gereden, waar we na een korte wandeling door het bos een mooi uitzicht hadden over het meer, jammer dat we veel bewolking hadden anders was de weerspiegeling van de bergen in het water prachtig geweest. Daarna zijn we naar het begin van de Fox Glacier gletsjer gelopen, die samen met de Franz Josef Glacier gletsjer het makkelijkst te bereiken is van de in totaal 140 gletsjers in dit gebied. Vanwege de zomerperiode was de gletsjer ver terug getrokken maar nog steeds fantastisch om te zien.