Terug naar huis?

Noorwegen, Mandal

We nemen de ferry van Sandafjord naar .... inze boot vertrekt om 17.00u waarna we om 19.30u in Stromberg, Zweden aankomen.

Eenmaal aan boord schrijven we in voor het 4-gangen diner. Heerlijke anti pasti, een voorgerecht met witte- en groene asperges. Het hoofdgerecht bestaat uit een perfect gebakken zalmmoot met groente en aardappeltjes. Of we eerst nog taxfree willen shoppen dan kunnen we later het dessert en de koffie nemen. De prijzen in de taxfreeshops vallen tegen. Zonder tax is de prijs ongeveer gelijk aan die van Nederland. Ik neem een paar glazen peper en zout molens mee, o.a. leuk voor in het buffetbakje van Streekgenot.

We rijden naar Gothenburg waar we op camping Liseberg willen overnachten. Helaas, de camping is vol. We mogen doorrijden om op een noodplaats, voorzien van stroom, te staan. Wel even een kaartje kopen voor elektriciteit. We zijn al lang blij. Op de 2 parkeerplaatsen staan zo'n 50 campers en caravans.

Na een lange reisdag gaan we vroeg naar bed.