Veere here we come

Nederland, Gapinge

Het vrije leven is begonnen. Sinds vandaag ben ik niet meer in dienst can Rabobank Noord Veluwe. Op 19 februari mijn ontslag aangekondigd bij Mijn manager Henk Veldman en op 24 februari de laptop aan de Elspeterweg in Nunspeet dichtgeklapt en de deur achter mij dichtgetrokken. Het afscheid was sober (niets dus).

Met 79855km. Op de teller en 6,2graden gaan we om 8.40u. Op weg naar Veere in Zeeland. De basis Coronaregels zijn nog steeds van toepassing waardoor we nog steeds niet naar het buitenland mogen reizen.

De komende 2 weken hoppen we langs de Noordzeekust met mini-camping Hoekvliedt in Veere als startpunt. De campings zijn besproken want het kon wel eens druk zijn in deze meivakantie.
Sinds 3 dagen zijn de coronamaatregelen licht versoepeld wat inhoudt dat de terrassen tussen 12.00 en 18.00 weer open mogen en kunnen we weer shoppen zonder afspraak. Ook geen avondklok meer, die gold vanaf januari eerst vanaf 21.00u en in april vanaf 22.00u. De basis coronaregels zoals het dragen van een mondkapje in winkels enz. en de 1,5m afstand houden gelden nog steeds.

De Wit in Schijndel, een megastore op het gebied van kamperen, tuin en sport, ligt op de route en willen we graag eens bezoeken. Een mooie gelegenheid om even mee te pakken.
Met een design tafellamp, een paar spannende om de fietsen op de drager vast te zetten, een kleine rvs dopper en een 4pack snel oplossend toiletpapier vervolgen we onze reis.
Bij de oliebollenkraam pakken we een zak oliebollen mee. Gewoon omdat het zo lekker ruikt. Alleen jammer dat het kale bollen zijn zonder krenten, rozijnen en of stukjes appel.

Aankomst in Veere om 13.08u. Na onze incheck staat er een file van kampeerders. Mooi op tijd binnen dus!

Voor het dinchen van zondag fietsen we naar Middelburg. Er staat een matige wind en zoals bekend waait het in Zeeland vaak waardoor we vanzelfsprekend wind tegen hebben.

Na de macaroni, ons vaste campingfood op de dag van aankomst, leest Jan een boek en ik doe nog een paar lesjes Engels via Duolingo, wat ik inmiddels al 61 dagen heb volgehouden. Een leuke app om mijn Engelse woordenschat te vergroten. Ook komt de laptop op tafel zodat Jan het sportprogramma op de zaterdagavond niet hoeft te missen.