Op naar Agriturismo Pronto Campi

Italië, Marche

Het is 9.24 uur wanneer we de grens met Italië bereiken. Nog ongeveer 470 km. te gaan naar onze camping "Pronto Campi", Via Ca Cicoccia 3-5 in Cavallino.

Tijdens de reis lees ik een aantal maandbladen waar ik thuis nog even niet aan toegekomen ben. In Santé van mei 2018 lees ik over de nieuwe OralB9000, een tandenborstel met poetsindicator enz, enz. Ook kun je een app. downloaden zodat je, via je smartphone, kunt zien of je alle zones van je gebit voldoende hebt gepoetst. Dat is toch lachen! Wij zien ons dat écht niet doen.
Verder lees ik over work-outs en food travel met een artikel over Za'atar, dé smaakmaker in de Syrische keuken. Het is een kruidenmengsel voor vles, groente, brood en dips.

Het recept van Za'atar:
2 tl tijm, 2 tl oregano, ½tl sumak en 1/8 tl zout in en vijzel malen. Bewaren in een afgesloten potje.

Verder een recept van Pasta met Mamma Mia gehaktballen. Ook maar eens maken.

In Santé juni 2018:
  • Giorgio Locatellie: Kookboek "Made at home", Fontaine uitgevers €24,95.
  • Lekker plakje (saus) @sliccofsauce, Instagram. Wat er ook zoal niet bedacht wordt op kookgebied.
  • Bungee-Fitness lijkt me wel wat maar is vrij prijzig per uur tenzij je het op Texel gaat doen waar het nog enigszins betaalbaar is.
  • Waterfles van Mizu, voor warme en koude dranken. Handig voor als ik een soepje wil meenemen voor lunch.

Santé juli 2018:
  • The Breakfast Club (Ellen van Gool) €19,99 (Lannoo)
  • Foodfirstnetwork.nl €49,99 per jaar

Agriturismo Pronto Campi.
Zo tussen 15.00 en 15.30 uur komen we aan op de camping waar we hartelijk ontvangen worden door eigenaar Aad van der Velden. Pronto Campi is een oude casa die is ongebouwd tot camping en B&B. Het heeft een mooi badhuis en zwembad. Aad geeft een rondleiding en dochter Eva zorgt voor de koffie. Het blijft dat de camping nog maar net open is. Er staat 1 tentje (van Johan en Joke). Zij zijn de eerste gasten die zonder te boeken zijn aangekomen. Wij zijn de eerste gasten die via de website geboekt hebben. Aad geeft aan dat er een pizza-avond georganiseerd wordt. Helemaal leuk. In de casa staan een gemetselde oven waarin de pizza's gebakken gaan worden. Natuurlijk mag ik helpen om het pizzadeeg te kneden. Om 17.00u zijn we volledig geïnstalleerd en ontmoeten we Siegrid Laeven, de vrouw van Aad. Siegrid was net terug uit Nederland.
Ons uitzicht op de heuvels van Monte d'Oro is werkelijk schitterend. De 2 honden, de kippen en kuikens scharrelen op het erf en rondom de camper en denken zo af en toe een graantje te kunnen meepikken. Helaas, weinig graantjes bij de Schuurmannen. Omdat de weg naar de camping nogal veel bochten heeft hadden we beter alvast onze boodschappen kunnen doen. Geen punt zegt Aad, Hij biedt aan zijn Fiat Panda te lenen.Erg aardig, waar we morgen dan ook graag gebruik van gaan maken.

Aan het begin van de avond komt Siegrid met een welkomstdrankje bestaande uit 1 flesje Italiaans bier en een fles witte wijn) en 4 kakelverse eitjes. Wat een ontvangst. We voelen ons gelijk thuis.