Salade Carlazzo

Italië, Carlazzo

Vandaag is het weer zo'n dag: wasje doen, proviant aanvullen enz. We pskken de fiets en gaan via een binnenweg naar Carrefour. Omdat ik er niet van hou om langs de provinciale weg te fietsen is dit goed te doen. We ontdekken een pad langs het Lago Piano. Met een sixpack 2liter flessen water en wat verder op ons lijstje staat gaan we, behoorlijk bepakt, terug naar de camping.

We lunchen met een salade "Carlazzo". Deze heb ik zo genoemd vanwege de campingspullen die ik zag staan zoals:
De gele trostomaatjes dat is de gele afwasbak, de witte geitenkaas is de keukenrol, de veldsla en rucola is het gras en de graspollen om ons heen. De oranje bus zonnebrandcrème staat voor de zongedroogde tomaatjes op olie en balsamico azijn en de zalm is het symbool voor het Lago Piano waar overigens geen zalm gekweekt wordt maar waaruit wel vis te vangen is.

Het plan is om vanavond gegrilde groenten met zoete aardappelfriet te eten. Zover komt het vandaag niet omdat Jan een veel beter idee heeft. Nog geen uur later zitten we, gedoucht en wel, aan tafel van de naastgelegen pizzeria. Jan bestelt een pizza quatre stations en ik ga voor de spaghetti frutti di mare.

De kikkers houden mij uit de slaap en ook een aanhoudend vreemd gegil wat van een vogel lijkt te komen. Ook is het warm waardoor ik de slaap niet kan vatten.