De weekmarkt in Lazise

Italië, Lazise

Het is nog vroeg in de morgen als het begint te regenen. Wat een herrie geeft dat op het dak van de camper. Het was voorspelt dus had Jan gisterenavond al wat maatregelen genomen zoals de luifel op afschot gezet, de fietsen onder de hoes, het wasrekje onder de luifel en de stoelen ingeklapt. Je weet het maar nooit.

Het ontbijtje nemen we vandaag gewoon binnen omdat het toch nog wat fris is.
Zo rond de klok van 10uur wandelen we naar Lazise. Vandaag is de weekmarkt. Tjonge, wát een grote markt. Eerst mssr eens een bakkie. Wat opvalt is, dat er jeel veel mensen op het terras asn het pntbijt zitten. Ook zijn de eerste drankjes alweer uitgeserveerd. We slenteren in de stroom bexodkers mee. Heel veel kramen met riemen, tassen, kleding, telefoonhoesjes, schalen en borden. We vinden nog 2 kramen met kaas maar helaas, de Edammer of Emmentaler die vind je er niet. Slechts 1 kraam met groente en fruit waar het dan wel weer heel erg druk is. Ik ben op zoek naar een Italiaanse ijsschep en loop hiervoor een klein winkeltje binnen waar ze écht van alles en nog wat verkopen maar geen ijsschep.

We bekijken de menukaart van een restaurant waar we mogelijk vanavond kunnen gaan eten. Omdat het wat hoger ligt is het uitzicht prachtig nl. uitzicht over de boulevard en het meer.

We lopen terug naar de camping maar niet voordat Jan eerst nog even bij de kraam stilstaat waar hij vanmorgen die mooie laptoptas gezien heeft. Hij is wel erg mooi. Hoe langer we twijfelen hoe hoger de korting wordt. De aankoop was nog niet bevestigd maar de tas was al ingepakt. De koopman stelde voor om van de korting een pizza te gaan eten.

Vanmiddag opnieuw de laptop op tafel en nog maar weer wat rekenwerk doen. Het blijft lastig. Ik ben er klaar mee en pak een Sante om te lezen. Even wat luchtiger leesvoer.

Mijn telefoon gaat. Het is mijn studiebegeleider, Raymond van Hooft. Hij herinnert mij eraan dat de les voor Social Media op 12 oktober begint. Of ik dat nog niet weet. De man moest eens weten hoe druk ik aan het leren ben. Toch voor vandaag even geen studieboek meer.

Jan adviseert mij om even een time out te nemen voor wat betreft de module Marketing. Een goed advies, zo lijkt mij.

Vanavond eten we in Lazise bij Marconi. De spaghetti met tomatensaus en het visje smaken weer voortreffelijk. Blijkt maar weer dat de Italianen de pasta toch meer aldente eten dan wij gewend zijn. Ik vind het lekker! Jan eet gnocchi met truffel en mozzarella als voorgerecht en een soort runderfiletlapje met kaas een beetje veldsla. Een flesje witte wijn mag hierbij natuurlijk niet ontbreken.

Het dessert nemen we op de terugweg in de vorm van een gelato.