Knooppunten fietsen kan ook in Zeeland

Nederland, Gapinge

Van het fietsen met knooppunten is vandaag niet veel gekomen. Met windkracht 4 en wind tegen fietsen we eerst, de kortste weg, naar Zoutelande. Dan hebben we dat stuk met tegenwind al maar weer gehad. Om de drukte aan de boulevard te mijden nemen we koffie uit onze thermosfles. De terrassen in Zoutelande zitten stampvol en dat zien wij, met de Coronaregels die nog steeds van toepassing zijn, niet zitten. We genieten, met uitzicht op de Noordzee, van onze eigen lunch.

Van Zoutelande, door een prachtig bospad, naar Vlissingen. Het valt op dat er veel mooi aangelegde fietspaden zijn. Heerlijk ook omdat je in het bos weinig last hebt van de wind. Aan de boulevard wordt gewerkt aan de renovatie van verschillende panden waardoor het geheel een chique uitstraling krijgt.

We vervolgen onze tocht naar Oost Souburg waar we gaan kijken bij een bouwproject aan het Oranjeplein wat door Jan in het voorjaar van 2020 is uitgerekend. De sloop van een aantal oude panden is in volle gang. Het begin is er.

Door naar de Appie in Middelburg voor proviand voor de komende 2 dagen. Ook nog even wat wijn en wat brood van de warme bakker. Met 30 km. en veel wind onder de pedalen is mijn lijf toe aan brandstof. De krentenbollen zijn uitverkocht dus worden het Zeeuwse Bolussen. Wat een heerlijkheid, deze culinaire kennismaking met Zeeland.

Terug op de camping in Gapinge is het de hoogste tijd voor de viering van Hartjesdag. Meestal wordt er dan gereserveerd bij één van onze favoriete restaurants maar aangezien de terrassen bij de horeca vanaf 18.00u gesloten zijn, vieren we dit door samen ons favoriete aspergegerecht te bereiden en te eten. Een mooi glas Pinot Grigio mag hierbij niet ontbreken.