Met een e-scooter naar Texel

Nederland, Den Burg

Onze online gehuurde e-scooters staan op ons te wachten in Den Helder. Na een korte uitleg zoeven we richting de ferry van Teso die om precies 10.30u vertrekt naar 't Horntje op Texel. Met z'n 3en achter elkaar toeren we over het eiland en zetten als eerste koers naar Den Hoorn en van daaruit naar Paal12 waar we een kop koffie denken te gaan drinken. Helaas, de terrassen mogen pas om 12.00u open dan maar door naar de volgende stranddslag waar we bij Paal 15 een tafel voor 3 kunnen bemachtigen. Het is gewoon gekkenwerk. Je staat te wachten en precies om 12.00u mag het terras open wat 4 minuten later al weer volledig is volgeboekt. Wieske biedt ons een heerlijke lunch aan uiteraard met een klein wijntje want, zo gaf de scooterverhuurder aan: 1 wijntje mag 😉

Met een goed gevulde maag rijden we door het Nationaal Park Duinen naar De Koog. Deze route gaat doir ern prachtig bos- en duingebied. Aangekomen in De Koog eerst bij de fietsverhuur de schroeven van de remschijf van de scooter van Jan laten aandraaien. Best link was dat omdat we eerst niet wisten wat er toch zo rammelde aan zijn scooter.

Ben je in De Koog dan loop je allicht even bij 't Mandje binnen. Het is nog maar sinds 2 weken dat er weer gewinkeld kan worden zonder vooraf een afspraak hiervoor te maken. Dat is écht niet leuk winkelen hoor. 't Mandje hier is een kleine versie van die in Den Burg die we ook nog gaan bezoeken. Van De Koog rijden we over het ......dijkje naar Den Burg. Wát een prachtige tocht.

In Den Burg parkeren we opnieuw onze
E-scooters en kunnen, zonder wachtrij, bij 't Mandje naar binnen. Ook wel weer een voordeel als je op een dinsdag gaat shoppen. Het is dan een stuk minder druk in de winkels.
Wieske scoort een prachtige roze bodywarmer en Jan ziet op de valreep nog een regen/wind jack. Écht een jas voor Jan vind Wieske en inderdaad de jas staat hem goed. Tijd om er lang over na te denken is er niet want de boot van 16.00 wacht niet en de scooters moeten om 16.30u. terug zijn.
Zelf zie ik een leuk groen jasje wat jammer genoeg niet meer in mijn maat op voorraad is. Snel een foto van het label maken zodat ik het online kan bestellen.

Op volle snelheid rijden we terug naar de boot en ja hoor, die vaart net af. Daar staan we dan, inmiddels kletsnat door de regen, kou en wachtend op de volgende boot die om 17.00u afvaart.
In de wachtruimte van de ferry komen we een beetje op temperatuur en.... met een lekkere snack in de vorm van een kroket valt het wachten nog best mee. Jan belt inmiddels met de scooterverhuurder, ja, sorry dat het wat later wordt. We hebben de boot.

We hebben samen kunnen genieten van een verlaat verjaardagscadeautje voor Wieske. Wat was dát leuk!!

Na de uitgebreide lunch van vanmiddag kook ik vanavond aspergesoep met room en doen er een goed gevulde borrelplank bij.