Op naar Arlon, onze overnachtingsplaats

België, 6700 Arlon

Na een laatste werkdag voor de vakantie even wat eerder van kantoor vertrokken om nog wat restantjes in de camper te leggen. Aan uitgebreid koken hebben we vandaag geen zin. Onze avondmaaltijd wordt dan ook klaargemaakt door de Kwalitaria uit Wezep.

Het is 11 april, 18.25 uur en met 66481 km. op de teller starten we de camper. Jan was naast de afronding van zijn calculatie, zijnde de doe het zelf zaak Karwei in Apeldoorn, ook nog bezig om de laatste hand te leggen aan onze vakantievoorbereidingen. Zijn stappenteller staat op 12750. Ook dat doel weer gehaald voor vandaag.

Altijd weer leuk te zien wat er zoal in de loop van de tijd veranderd langs de weg. Bij het Heerderstrand is de parkeervoorziening volledig op de schop gegaan. Pas aangeplante boompjes staan netjes op een rij tussen de nieuwe parkeerplaatsen.

De reden dat we alvast op donderdagavond vertrekken, nota bene op mijn wekelijkse muziekband, is, dat vLS op zaterdag aanstaande de opening van het muzikale jaar heeft en ik het niet zinvol vind om dan wel de generale repetitie bij te wonen. Een goede reden om mijn tenorsax voor revisie naar de Wilde in IJsselmuiden te brengen.

Op Radio 2 is de zgn. Zaadlozingsdag. Met de actie word aandacht gevraagd voor de bij die met uitsterven wordt bedrijgt. Er is veel bloemzaad gedoneerd waarvoor iedereen een verzoek kan indienen. Op deze manier wordt verwacht dat het beter gaat met de bij in de wereld.

Na een vlotte reis komen we rond 22.30 uur aan op camping Officiel in het Belgische Arlon. Of we toch de volgende keer even vooral willen bellen.