Noordwijk

Nederland, Noordwijk

Dagje Noordwijk vandaag. We kijken nu al uit naar de lunch bij een strandtent en natuurlijk benieuwd of we de Meilandjes nog zien. De giftshop van Montana en Keun, een woonwinkel die ik op Facebook vaak tegenkom.

Het is zo'n 15 km. fietsen naar Noordwijk waar we rond de lunch aankomen. De zee en het strand trekt ons dus denken we bij een sfeervol terras een kop koffie te kunnen nemen. Helaas, niets is minder waar. Omdat het maximum aantal bezoekers op een terras 50 personen is, mogen we wachten op een tafel voor twee maar worden we verwacht om deze na een half uur, vanwege een reservering, weer te verlaten.
Jammer, dan maar naar de viskraam of toch niet. Als we terug lopen doen we nog een poging bij een andere strandtent maar helaas, ook daar moet gereserveerd worden om uberhaupt een kop koffie te kunnen drinken. Weer wat geleerd vandaag. Als we in Julianadorp bij Paal6 willen borrelen dan is het reserveren van een tafel een goed idee.

Bij Mimmo, een Italiaans restaurant aan de boulevard, vinden we een mooi beschut plekje en genoten er van onze lunch in de vorm van een frittata voor mij en een tomatensoep met een panini met carpaccio, een kerstomaatje, parmezaanse kaas schilfers en truffelmayonaise, een mooi broodje wat, net zoals de soep, lekker smaakt.
Mijn frittata, daarbij had ik toch een ander beeld. Deze bestond uit 2 dunne witte boterhammen met daarom een plak ham en een plak kaas en daarop een geklust en gebakken eitje. Oh ja, met als finishing touch enkele blaadjes rucola. De prijs-kwaliteit verhouding was hierbij ver te zoeken.

Na de lunch gaan we op zoek naar de giftshop van Montana Meiland. Achter de boulevard is een lange winkelstraat met een grote aanbod aan winkels waaronder te bekende giftshop. Gezien de lange rij wachtenden besluiten we al snel om door te lopen.

Op naar Keun, de woonwinkel waarvan ik het assortiment vaak op Facebook voorbij zie komen. De presenteer- of snijplanken van teakhout trekken mijn aandacht. Ik zie deze al zo ingezet gaan worden als borrelplank met de hapjes van Streekgenot. Ook de natuursteenplank is helemaal leuk voor de presentatie om de borrelmomentjes nog meer cachet te geven.
Met 5 kilo presenteergenot verlaten we de shop.

Of er nog een kringloop in de buurt zit: Tuurlijk, maar wel even een paar minuten terug fietsen. Met een champagneflute weer een deel van mijn glasservies compleet gemaakt. Ja, en die kleine glaasjes voor buffethapjes, ook mee in het winkelmandje. Dat is immers een welkome aanvulling op die ik al heb. Ook nog 6 iets grotere glaasjes gescoord en voor slechts €0,50 het boekje "café Italia" om de Italiaanse koffiecultuur in huis te halen met meer dan 30 heerlijke recepten. Kan er nu al van genieten om hieruit te gaan bakken. Voor aanvulling van mijn boerenbond servies, wat ik van ma weer mag meenemen, koop ik voor €2,00 per stuk nog 2 kopjes. Op de valreep zie ik nog een hsndgeschilderd Engels bord met 2 kleine schaaltjes. Met een tas vol spullen voor nog geen €20,00 Weer terug naar Vogelenzang.