Pieterpad 4e etappe

Nederland, Zuidlaren

Dauw hangt boven het land. Een vaal zonnetje laat zich zien. Ov-kaart vergeten. Zit nog niet in mijn systeem. 9292 Reist met je mee. Met deze app op m'n smartphone plan je heel eenvoudig je reis per trein, bus, auto of te voet. Mijn smartphone....die kan ik écht niet meer missen.

In Rolde logeren we in onze Hobby op camping "De Weyert". Sta je in Rolde te wachten op de bus naar Zuid-Laren, kom je er achter dat het routekaartje nog in de camper ligt. Dan maar even terug. Zie het als warming- up voor onze 4e etappe van het Pieterpad. Na 2 keer overstappen komen we rond 11.30u in Zuid-Laren aan. Na de koffie met een appelpunt met slagroom, je weet wel, zo'n klef en nat fabriekstaartje, beginnen we aan een wandeling van 16 km.

Aan de rand van het dorp, in het gemeente plantsoen, staan schaapjes naar ons te kijken. Het is huisvlijt wat aan "de man" gebracht wordt. De schaapjes zijn te koop voor €35,00 tot €75,00. Het lijf is een grote steen wat rust op een geraamte van staal met daaraan gepast de poten, staart, hals en kop. Erg leuk om te zien.

We vervolgen onze route en lopen het terrein van de psychiatrische kliniek Dennenoord op. De scharrelende kippen en dromerige Lama's zijn blijkbaar gewend aan de wandelaars. Ze kijken niet op of om.
Rivier de Drentse Aa, bospaden, kevers, paddenstoelen, laagveen, lunch (broodje gebakken ei), heidevelden, Baloërveld, Hekrunderen, een mooie wandeling met een grote verscheidenheid aan natuurschoon. Tot slot wacht ons een lang zandpad wat erg zwaar loopt. Daar wordt je pas moe van. Terug in Rolde genieten we van een lekker biertje van de tap.

Terug op de camping even kijken bij die mooie gekleurde kippen.