Op pad met het gele Fiatje Panda

Italië, Urbino

Zoals afgesproken lenen we de Fiat Panda van Aad en Siegrid. Aad loopt nog even mee om de auto nog enigszins op te ruimen zodat ik mijn bene ook nog kwijt kan. De auto is 4 jaar in gebruik en met 200.000 km. op de teller een bejaarde dame die tijdens de verbouw van de casa blijkbaar heel wat bouwmaterialen zoals stenen, grint, cement en weet ik wat nog meer, vervoerd heeft. Kortom, de laatste 4 jaren is hij niet schoongemaakt. Geen punt, vinden wij. We zijn blij dat we even naar de supermarkt in Urbino kunnen gaan. Om maar niets te vergeten hebben we een lijstje mee zodat we tot en met vrijdag kunnen eten en drinken. Compleet mer een koeltas van onze "Appie" en nog een klein koeltasje voor de zuivelproducten gaan we op pad.

Als we dan toch in Urbino zijn dan ook nog maar even naar het centrum. Urbino is een studentenstad met veel oude gebouwen. Er word weer volop gefeest met de afgestudeerden en zijn/haar familie en vrienden. De afgestudeerde draagt een lauwerkrans op het hoofd en er wordt door de groep een bepaald lied gezongen. Hoe meer drank er tijdens de lunch genuttigd is, hoe harder- en vaker dit lied door de straten van Urbino klinkt.

Het pistoletje met rauwe ham en een lichtgele kaas (geitenkaas?) smaakt ons prima. De gelateria kunnen we natuurlijk niet links laten liggen. Ons 1e échte Italiaanse ijsje. Wát een genot.

Terug op de camping lezen we een boek en genieten van de zon. Lekker weertje vandaag. Niet te warm, precies goed.

Vandaag eten we (snelle) macaroni. Altijd lekker. De culinaire hoogstandjes bewaren we voor later deze week.