Reis naar Julianadorp

Nederland, Vogelenzang

Vandaag trekken we weer verder naar het noorden. In Julianadorp aan zee, op camping Oase, komt Wieske 3 nachten logeren. Altijd gezellig. In de loop van de morgen komen Merel en Allart ook voor een dagje. Wat een gezelligheid. Allart stapt in Hoorn op z'n racefiets om zo de laatste 60 km. af te leggen. Terwijl de koffieronde inmiddels voorbij is komt Allart aangesjeesd. Lekker met de wind mee maar ondanks dat heeft ie zich behoorlijk in het zweet gewerkt.

Het is vandaag moederdag en Wieske en zelfs ik, als leasmoeder van Merel en Allart krijgen een mooi cadeau. Voor mij is dat een wijnkoeler met een fles bubbels en 2 champagneflutes met een gouden randje met daarnaast de lieve woorden van Merel dat het gouden randje symbool staat voor de bijzondere band tussen ons en dat ze mij heel bijzonder vind. Wát een lief gebaar is dit.
Wieske krijgt een zoutsteenlamp die, als hij warm wordt, zowel een revitaliserend als een zuiverend effect op de omgeving. De lamp zorgt voor een betere balans en heeft een positief effect op het algemene welzijn. De lamp geeft naast deze positieve effecten gewoon heel mooi sfeervol en rustgevend licht.

We zitten lekker in de zon met een lekker drankje en iets te kanen. Jammer van dat kleine regenbuitje waardoor we obs met z'n vijven in de camper propten. Sorry meneer Rutte. Dit voldoet helaas niet aan de Corona regels. Na de bui snel weer naar buiten. We wandelen naar het strand waar Merel woord houdt en een frisse duik neemt. Zou mij te koud zijn hoor.

Het terras bij Paal6 is vanaf 12.00u tot 18.00u weer open. Het biertje van de tap wacht op ons. Helaas, de rij wachtenden is vrij lang wat ons doet besluiten om het pintje te pakken bij camping Oase. Allemaal eerst maar eens een grote Skuumkoppe en 2 porties bitterballen.

Terug bij de camper wordt de elektrische pan aangeslingerd waarin als eerste een paar gesnipperde uitjes worden gebakken. Deze gaan over in een ovenschaaltje in de oven zodat ze lekker warm blijven. Vervolgens worden er tomaten gesneden, blaadjes sla vakkundig uit de zak gehaald en liggen de hamburgers inmiddels al lekker te sudderen in de pan. Wat een heerlijkheid! Dit alles verdwijnt samen met een plakje cheddar op een wit bolletje. Al het al een ware delicatesse.

Na het eten rijden Merel en Allart weer terug naar Zwolle want helaas zijn er ook mensen die op maandag weer gewoon moeten werken.

Wát een mooie dag was dit. Volop zon en gezelligheid. Wat wil men nog meer. Nog even puinruimen en een bakkie koffie waarna we lekker warm binnen gaan zitten.
Wat ruikt het binnen toch naar eten. Volgende keer toch misschien maar eben de deur dicht doen als we vlakbij staan te bakken. Na nog eens een paar minuten valt het kwartje dan toch écht nl. de uitjes, die nog steeds lekker op temperatuur zijnmaar inmiddels ook zwart verbrandt, staan nog steeds in de oven. Dat was het dus wat er ontbrak aan het broodje hamburger😂

We drinkt nog een glas wijn en zien terug op een mooie dag.