Open-air-museum Kristiansand en reisdag naar Mandal

Noorwegen, Mandal

Na een gebroken nacht eerst kekker uitslapen. Na het ontbijt bepalen we wat we vandaag gaan doen. Er staan al een aantal campers te wachten voor een plek op de camping. Wij besluiten om naar het openluchtmuseum te gaan in Kristiansand. Hier zie je de houten huizen van ambachtslieden rond het jaar 1700 en hoe men in die tijd leefde. Ook de boerenschuren, de school en het café zijn te bezichtigen. In het café koffie met een blauwebes muffin genomen en die was toch lekker.

Na het museumbezoek rijden we over de E39 naar Mandal waar we enkele dagen zullen kamperen op camping Sandnes. Een gezellige, kleine camping.

Om 17.23u krijgt Jan een telefoontje van zijn huisarts. Het gaat over de moedervlek die vorige week uit zijn been is gesneden. Helaas, geen goed bericht. Het blijkt een kwaadaardige melanoom te zijn. Het advies is om voor aanvullend onderzoek naar de dermatoloog te gaan. Deze is al op de hoogte gebracht. We besluiten om onze vakantie af te breken en zo snel mogelijk terug te gaan naar Nederland. Het lijkt nog niet zo simpel om een een ferry te boeken voor de woensdag. Jan gaat hulp vragen bij de receptie van de camping en ik bel met Interpolis die vervolgens Eurocross assistance inschakelt voor hulp bij repatriëring. We hopen morgen meer te horen over de mogelijkheden van een ferry.