Visje eten in Callantsoog

Nederland, Julianadorp

Na de koffie vertrekt Wieske weer naar haar huis in Wezep. We kijken terug op een aantal gezellige dagen zo met z'n drieën.

Vanmiddag pakken we de fiets en gaan door de duinen naar Callantsoog. Een tochtje van zo'n 8km. We parkeren onze fietsen aan het begin van het centrum en wandelen langs de winkeltjes en vele horeca-zaken. We hebben zin in een visje en bestellen allebei een portie kibbeling met saus en een blikje cola. De zon schijnt dus eigenlijk is het weer best aardig. We lopen over het duin naar zee en een klein stukje over het strand.

Bij de warme bakker halen we nog wat lekkere broodjes en ja, voor de pizza voor het avondeten is het nog wat vroeg dus fietsen we weer terug naar Julianadorp aan zee waar we een biertje drinken op het terras van camping Oase.

Ook hier willen we de horeca graag steunen en bestellen wat te eten. Het zijn weliswaar geen culinaire hoogstandjes maar de schnitzel en de kipsate smaakt ons goed. Wel jammer dat de zigeunersaus koud is en volgens mij uit een flesje van Calve komt. Dit voldeed niet geheel aan mijn verwachting maar ja, dan had ik ook maar wat meer vragen moet en stellen. Een leer voor een volgende keer dus.

Vanavond stort ik mij weer op mijn Engelse les die ik dagelijks, al vanaf 1 maart, via Duolingo, volg. De Wi-Fi verbinding is goed zodat ik zonder gedoe de lessen kan volgen.
Jan is ook weer aan het lezen geslagen.