Bezoek enorm grote supermarkt

Frankrijk, Guilherand Grange

Een aanrader, dat is winkelcentrum Auchan in Guilherand Grange, aldus de camping informatie. Een enorm grote supermarkt met boetiekjes eromheen. Omdat het alweer de hoogste tijd is de koelkast aan te vullen vertrekken we al vroeg. Het is warm dus willen we ook weer vroeg terug zijn.

Naast ons eigen boodschappenlijstje heeft Carla ook haar verlanglijstje ge-appt. Inderdaad, het is een enorm grote supermarkt. Dat de Fransman veel uit blik en pot eet dat wordt hier helemaal duidelijk. Wat een assortiment potjes, bliksem en pakjes. Ze gaan hier echt voor "gemak" en vinden een gezonde maaltijd zonder al te veel toevoegingen als de bekende e - nummers waarschijnlijk minder belangrijk. Voordat we de supermarkt bezoeken slenteren we eerst langs de vele winkeltjes en restaurantjes. We zien de warme bakker, de mobile phoneshop, enkele boetiekjes, schoenen en sportkleding, een shop met leuke gadges en nog veel meer. Voor Gijs nemen we een grappig brilletje mee. Het is een rietje in de vorm van een brilletje waardoor je dan bijvoorbeeld ranja drinkt. Het effect dat laat zich raden.

Op zoek nu naar een bikini met pareo. Verschillende modellen komen over de toonbank. Met bloemen, met strepen, unikleurige, kortom, het assortiment is groot. Met een fleurig exemplaar met unie pareo komen we de winkel uit. Nu nog een beetje aan m' n figuur schaven om nog beter voor de dag te komen. Ben bang dat dat winterwerk wordt.

Ben je in Frankrijk dan moet je op z' n minst eens aan de macarons. Bij Leonidas kun je kiezen uit heel veel smaken. We kiezen met zorg en doosje met 8 stuks waaronder een met roquefort wat achteraf wel een heel vreemde combi met het zoete blijkt te zijn.

Vanavond eten we gegratineerde varkenshaas met haricot vert en een gebakken aardappeltje. Heerlijk! echt camping voer, maar niet heus. De eetlust van Jan is nog niet optimaal waardoor er nog wat in de koelkast verdwijnt. Zonde om weg te doen. Benieuwd naar de smaak van de macarons nemen we als toetjes een kop koffie met....