De Franse boerenmarkt

Frankrijk, Privas

Voor vanavond hebben we Arthur en Diny gevraagd om te komen eten. De aanleiding is de vraag van Diny of we ook gaan BBQ-en bij het restaurant. Eigenlijk hadden we gisteren al besloten om bij te camper te gaan BBQ-en. Dat kunnen we natuurlijk ook met z' n 4 en doen. Zo gezegd, zo gedaan.

Eerst naar de boerenmarkt om nog wat laatste dingetjes te halen. Hiervoor gaan we naar Privas. https://nl.wikipedia.org/wiki/Privas. Het diner voor vanavond bestaat uit tomatensoep met spekjes waarbij de tomaten gegaard worden in de oven zodat ze nog meer smaak hebben, een salade met meloen en rauwe ham, dit keer dus wel de proshutto toevoegen, Provençaalse ratatouille wat wel mijn grote favoriet is bij de BBQ, verschillende soorten vlees zoals een worstje, kipsate en lamskotelet. Bij dit alles mag een, in spek gebakken aardappeltje met fijngesneden rozemarijn natuurlijk niet ontbreken. Als toetje is er vanillesuiker met verse kersen en geroosterde amandelschaafsel. Met de slagroom wil het vanavond niet zo lukken. Arthur, als research-bakker en doorgewinterde slagroomklopper, zorgt er samen met Jan voor dat de slagroom de juiste dikte krijgt. De slagroom ziet er, ondanks dat het een pakje lang houdbare room is, goed uit totdat de suiker wordt toegevoegd. Hlijkt wel op boter wat in een bakje melk drijft. Helaas, er is geen chemie tussen de slagroom en de suiker. Dan maar zonder en...... wat er niet aankomt......

Het is een super gezellig en geslaagd etentje. Diny kan niet wachten op de recepten die ik haar nog zal mailen.