Laatste dag op le Fonti

Italië, Corniglio

Vandaag alweer onze laatste dag in Agliano. We ontbijten, met z'n 4en, op z'n Italiaans, aan een lange tafel. Merel en Allart gaan, op ons advies, een stukje wijntour doen. La Morra en Barolo en zeker de wijnstreek mogen ze beslist niet missen. Eerst nog lekker samen chillen. Bakkie koffie, boek lezen, vooral niets moeten.

Alle handdoeken bij elkaar en hup, de familiewas kan draaien. Merel pakt nog even de wasemmer zodat zij morgen ook weer met schone kleding op pad kan.

Als Merel en Allart op pad gaan pakken wij de fiets om het stadje Montgrosso d'Asti te gaan bekijken. Het is de een oud dorpje de provincie Asti en regio Piemont. Volgens de muurschildering aan het begin van het dorpje zou het op de UNESCO werelderfgoedlijst staan maar daar twijfelen we aan omdat dit ook op internet niet vermeld staat.

We fietsen totdat het de stijl wordt en we onze fiets letterlijk in een het laten vallen. De wandeling naar het kerkje is prachtig. Het is er stil en verlaten. Een enkele bouwvakker is aan het werk, en een paar auto's komen ons voorbij.

Ik krijg ineens behoorlijke trek en nee, geen appel of zoiets meegenomen, alleen een toppertje water. Nadat we zo ongeveer alle straatjes van het foto hebben gezien lopen we terug naar de fietsen die netjes op ons hebben gewacht.

Eenmaal weer terug op de camping weer even lekker afkoelen in het zwembad. Merel en Allart zijn inmiddels ook weer terug en nemen ook duik.

Vanavond gaan we voor de gemakkelijke maaltijd wat betekent dat we voor ons laten koken. Ervaring uit het verleden leerde ons dat je, in het restaurant op de camping, heerlijke pizza kunt eten. Iedereen bestelt zijn/haar favo pizza en om deze dagen feestelijk af te sluiten drinken we een fles bubbels. Terug bij de camper nemen we nog een laatste drankje voordat we gaan slapen. De uil is vanavond ook weer in de buurt. Het geluid kennen we nog van een paar jaar geleden toen er in enkele bomen aan de Ploeg ook uilen gespot zijn.