Shoppen en de terrasjes van Maastricht

Nederland, Eijsden-Margraten

Na de Allergentoets, die nog op mijn to do lijstje stond fietsen we rond dd klok van twaalf richting Maastricht. Met de shoplist gaan we op pad. Bij Riviera Maison begint onze maag al te knorren waarna we besluiten om eerst te gaan lunchen. Een pizza, ja, daar hebben we zin in. Jan zoekt op z'n mobieltje een Pizzeria en zetten koers naar de markt. Nou, die pizza ging er wel in hoor. Na de lunch krijgt ons boodschappenlijstje een vervolg. Eerst naar Hudson Bay voor een donkerblauw riempje. Wat een geluk weer met de korting van 30%. Mooi meegenomen toch. Ben je in Maastricht dan mag je boekhandel Dominicanen niet voorbij lopen. Er is altijd wel een kookboek te vinden die je móet hebben en ja hoor, zo ook vandaag. Mijn nieuwste aanwinst is "Kleine Taartjes" of zoals de fransen zeggen: "Petit Gateau". Petit gateau is de enige échte Franse parisserie in Amsterdam van Meike Schaling en Patrice Andrieu. Bij Rituele voor Jan een gezichtscrème en een refill car perfume. Lekker voor in de Volvo en de camper. Door naar Oil&Vinger waar ik op zoek ben naar mijn favo snelle sladressing want dat is de Mustard Dill dressing. Verder gaat er nog een make-up remover van Collistar mee van Douglas en als kers op de taart nog even naar Kookhuis aan de Maes, dé kookwinkel van Maastricht welke hoort in het rijtje van DOCK die wekenben uit Den Haag. Op weg naar .....ijssalon horen we op afstand een harmonie spelen. We genieten van de zon en het leuke repertoire van muziekvereniging De Harmonie uit Wolvega. Aangekomen bij de ijssalon is het halve orkest gearriveerd en hebben hetzelfde idee als wij: een ijsje van de beste ijssalon van Maastricht.