Wandeling 8 kilometer

Frankrijk, Saint-Sauveur-de-Montagut

Staan we voor de 2e keer ingeschreven voor de begeleide wandeling met picknick van de chefkok gaat ie weer niet door. De belangstelling hiervoor is minimaal nl. 5 personen terwijl de minimale deelname 15 personen is. Omdat we van wandelen houden besluiten we om zelf op pad te gaan. Om 10.30u zijn we startklaar dat wil zeggen een fles water mee, een lunch, een appel, een vest voor als het wat frisser wordt en natuurlijk de zonnebrandcrème niet vergeten. Het is een mooie tocht met een lichte bewolking en af en toe zon. Dat de Fransman het niet zo nauw neemt daar waren we in de loop aan de jaren wel achter. Wat er allemaal niet langs de route ligt! Van landbouwwerktuigen tot huisraad. Alles wat men niet meer nodig heeft wordt gewoon aan de kant van de weg in de berg achter gelaten. De foto's zijn het bewijs van dit alles.

Jammer dat we de verschillende vogel geluiden niet kennen. Het is een kust voor het oor maar helaas zien we ze niet. Ook genieten we van de vele soorten bloemen en bomen langs de route. We lopen over steile paadjes met in het begin een touw om je aan vast te kunnen houden. Na een regenbui ka het er glad zijn. Al na een uur bereiken we het hoogste punt. Onze route gaat verder langs boerderijen en schuren. Voor mijn creatie op de camping tafel neem ik wat dennenappels, een steentje en enkele bloemen mee. Kunnen we nog even nagenieten van de bijzonder mooie wandeltocht waarbij we de camping en uiteraard onze amper vanaf verschillende punten kunnen zien.

Onze contacten met Carla en Lieuwe verlopen via whatsapp. Wat ons betreft hadden ze best nog even mogen blijven. Eenmaal weer thuis zullen we vast nogeens contact hebben.