Harbour Village

Nederland, Gapinge

Vandaag staat de fietstocht naar Harbour Village gepland. Het bouwproject, wat door Jan enkele jaren geleden is uitgerekend in opdracht van Heijmans, is de moeite waard om te bekijken. Deze recreatiewoningen zijn te huur en wie wil daar nu niet zitten. We fietsen door de wijk en constateren dat hier, gezien de dure auto's die op de oprit staan, het grote geld zit.

We fietsen terug met rechts het Veerse meer en zien nog net hoe mooie jachten door de sluis varen. Met 9 graden is het fris maar met de zon erbij is het lekker buiten.

We slenteren door het drukke Veere waar ook op zondag de winkels open zijn. Lekker snuffelen bij Saar waar ik me toch mooie ovenschalen zie van Jannie van der Heijden. Prachtige ovenschalen, platte schalen, kommen en ramaquins in wit en blauw. Door o.a. een tulpenprint op de ovenschaal een prachtig Hollandse uitstraling. Stijlvol!!

Ondanks dat er voor vanavond gewokte asperges op het menu staan schuiven we aan bij restaurant 1611. De Italiaanse keuken serveert o.a. pizza's en dáár hebben we nu net zin in. Flexibel als we zijn eten we vanavond gewoon een stokbroodje op de borrelplank.

Terug op de camping is het nog volop genieten van de zon, de thee, de wijn en een goed boek of tijdschrift.

Ook vanavond om 19.00u bord op schoot en sport kijken. Althans Jan kijkt sport en ik werk het reisverslag bij.