We blijven hangen op het terras bij Oase

Nederland, Julianadorp

Eveline en Dimitri logeren in een tiny-house in Callantsoog. Nadat we gisteren al even via Whatsapp contact hadden belt Eveline om af te spreken om samen wat te drinken. Zo rond de klok van 14.00u zullen we samen een drankje doen op het terras van de camping. Het weer is prachtig. De zon schijnt volop dus vandaag kan het shortje aan.

De benen geshaved en de nagels gelakt zo, ik ben klaar voor de zon.
Het is tijd om een plekje op het terras te zoeken.

Eveline, Dimitri, Julius en Helena komen enkele minuten later aan. We drinken koffie in de lounchebank wat erg gezellig is. De cappuccino uit de nieuwe barista smaakt ons goed. De meisjes Kanis hebben net hun workshop schuimmelkhartjes achter de rug. De eerste lijkt nog niet echt maar bij het vierde kopje kun je al écht zien dat er iets van een melkschuimhartje in je koffie drijft.

Na de koffie zoeken we de zon op en verkassen naar een plekje uit de wind en in de zon. Inmiddels is het ook tijd voor glazen witte wijn en borrelplanken. Stokbroodjes met kruidenboter, gefrituurde garnalen en een schaal met gefrituurde borrelmix stollen onze lekkere trek. Julius en Helena genieten van hun ijsje en springen er lustig op los op het springkussen.

Bij de camper zetten we onze gezelligheid samen nog even voort. Julius en Helena liggen nu lekker op onze stoelhoesjes, Dimitri op het krukje en ik zit, op gepaste afstand, in de deuropening van de camper. De witte wijn maakt plaats voor Jilz en ice tea green en een klein flesje rosé.

We kletsen over van alles en nog wat want ja, we hebben het laatste jaar ook eigenlijk niemand gesproken door alle Corona maatregelen.
Op de borrelplank liggen Italiaanse vleeswaren, plakjes worst, olijven, zongedroogde tomaatjes en stukjes oude kaas. Wat een lekkers weer.

Het was een gezellige dag en dat was het.