Een mooie ochtenwandeling

Italië, Spigno Monferrato

Vandaag staat we vroeg op voor een ochtendwandeling. We kiezen voor de 12 km. Het is 6.40u. wanneer we vertrekken. De eerste zonnestralen laten zich zien om 6.55u. Dauq=wen zon, dat levert mooie plaatsjes op. Op een paar auto's na is het stil op de landweggetjes. We horen allen de vroege vogels en de krekels die ons laten horen dat ze al wakker zijn. Langs de kant van de weg staat Zevenblad, kjleine Bevernel, witte Cichorei en fel roze bloemen die lijken op kleine orchideeën. Gelukkig hebben we de foto's nog.

Het is 8.00u als ik mijn vollega Jacco van Ommen even een foto app. met de hartelijke groeten uit Italië. Jacco begint op deze tijd op het Rabobank kantoor aan de Dorpsstraat in Vaassen. Ik krijg de groeten terug vanuit een regenachtig Vaassen.

Om 9.09u, moe maar voldaan, weer terug op de camping. De afgelopen dagen overdenkend..... Lekker veel gelezen. Het zwemmen doet goed. Op maandag gestart met 15 baantjes, dinsdag 20- en woensdag 25 baantjes. Zou goed zijn om dit ook na de vakantie te blijven doen. Iedere maandagochtend? Het is in ieder geval goed voor al je spieren en voor de vochtverdeling in je lijf althans, na het zwemmen is de vochtophoping in de benen van Jan verdwenen.

Vanavond eten we Tagliatelle met een tomatensaus met kappertjes en olijven. De Parmezaanse kaas, natuurlijk vers geraspt, en het glas witte wijn maken de maaltijd weer compleet.

Ria en Kees, onze buren van de ingang van het veldje, komen nog wat drinken. Ria en Kees wonen in de stad Groningen. Kees is politieagent, vrijgesteld van werk en Ria werkt in de psychiatrie. We hebben elkjaar heel wat te vertellen. Wie weet spreken we nog eens af als we weer thuis zijn.