Gelato in Perschiera del Garda

Italië, Lazise

Ook vandaag kunnen we weer genieten van ons ontbijt in de ochtendzon. Werd het brood gisteren nog door Jan gehaald bij de warme bakker in Lazise, gaat ie vandaag gewoon baar de campwinkel aan de overkant van ons straatje.

Om 9.30u al kant en klaar met de laptop, het studieboek en het schrijfblok met aantekeningen op tafel. Vandaag ga ik aan de slag met begrippen. Nou, en dat zijn er heel wat in de marketingwereld. 3 hoofdstukken gedaan en een toets en na 3 uurtjes gewoon kappen met die handel. Bij het rekenwerk blijkt dat ik gewoon veel te moeilijk denk. Niet doen dus!

Met een lekker gevuld stuk stokbrood in de fietstas gaan we op weg naar Peschiera del Garda. We nemen het pad langs het strand wat zo af en toe behoorlijk slecht is, maar goed. Eenmaal aangekomen in Peshiera zoeken we een bankje en beginnen aan de lunch. Wat heerlijk, een bankje onder de dennenbomen met uitzicht over het Gardameer waar de zwanen en eenden lekker dobberen in het water en de meeuwen de boten onderschijten.

Peschiera del Garde is voor ons niet onbekend. Enkele jaren geleden waren we hier ook en stonden op een camping in de buurt. We slenteren door het dorpje en bestellen een gelato. De dame van de ijssalon vraagt in het Nederlands of we een hoorntjes willen en of we dan 1 of 2 bolletjes kiezen. Dat is al een heel gesprek in het Nederlands voor deze Italiaanse. Het klinkt in ieder geval erg grappig.

We stappen weer op de fiets om de terug te gaan naar de camping waar we na 45min. fietsen weer moe maar voldaan in onze campingstoelen neerploffen. Nog even een tukkie doen, reisverslag bijwerken en dan is het al zomaar weer tijd om een aperitivo te nemen. De 5 zit inmiddels alweer ruim in het uur.