Aan de rivier bij Lieuwe en Carla

Frankrijk, Saint Saveur de Montagut

Jan voelt zich beter dan gisteren. Voor een wandeling nog niet fit genoeg maar even kijken bij het riviertje, l'Eyrieux, dat is prima te doen. We nemen een lichte lunch in de vormgeving van een salade met watermeloen, pijnboompitten en gorgonzola. De parmaham ben ik vergeten, nou ja, dan eten we die een volgende keer.

De campingplaatsen aan het riviertje hebben een prachtig uitzicht, dat moet gezegd. Wij hebben er bewust voor gekozen om dit keer niet hier te bivakkeren vanwege de waterstromen die dag en nacht aanhouden en het geluid wat dat met zich meebrengt kun je niet uitschakelen. We gaan even op de koffie(nou ja koffietijd was al geweest aldus Lieuwe) bij Carla en Lieuwe. De wijn komt op tafel en ook nog iets te snaaien. Jan gaat voor een glas water. Is ook wel beter voor z' n maag. Na een gezellig kletsmomentje zoeken we het weer hogerop.

Vanavond eten we kip met rijst en kerriesaus, De broccoli is voor de vitamineboost die je ook in vakantietijd nodig hebt.