Waar is de supermarkt, kunnen we een cafe drinken en halen we een mooie wijn

Italië, Piëmont

Op zo'n 3,5 km vanaf de camping ligt het mooie plaatsje Montegrosso waar je alle dagelijkse boodschappen kunt halen. Bij Conrad, de grote supermarkt in het dorp, leggen we de openingstijden even vast. Die zijn t.o.v. Nederland nogal afwijkend. Bij het lokale café kun je een super kopje Illykoffie drinken. We bestellen een cafeAmericano. Dat is een kopje met een klein beetje sterke koffie waar je zelf, naar smaak, een hoeveelheid kokend water uit een kannetje bij giet. Een overheerlijk bakkie.

Aan de overkant van de weg zit enotica Colli Astiani. We kijken in de etalage naar wat er zoal te koop is als de medewerker naar buiten komt en ons binnen vraagt. Er wordt naast wijn ook olijfolie en andere, vooral streekproducten verkocht. Voor we het weten hebben we al 3 mooie rode wijnen mogen proeven. en staan weer buiten met een doosje met 3 flessen Sola, Berbera d'Asti Superiore van Bertolino Azienda Agricola.

Voordat we de mini proeverij zijn gestart nog even naar het station gewandeld en zijn tegelijk op zoek naar een warme bakker. Bij de pinautomaat nog even de portemonnee bijvullen. Helaas lukt dit niet omdat de Banca Popolare di Vicenza in juni 2017 failliet is verklaard.

Vanmiddag nog even lekker zwemmen in het mooie bad. Het is rustig op de camping en in het zwembad kun je daarom ook heerlijk baantjes zwemmen. Voor de lunch maak ik paprika-tomatensoep. Hiervoor grill ik de rode paprika waardoor deze een volle smaak krijgt.

De voorbereidingen voor het avondeten zijn gestart. Vanavond eten we penne met groentesaus. Het zijn de restjes groente (paprika, aubergine, tomaat, ui, courgette) die thuis nog in de koelkast lagen. Niks mis mee hoor. Samen met een flesje Sola is het genieten van ons eten, drinken en de temperatuur die ook na 20.00u nog heerlijk is.

Gert Mijnheer is vandaag jarig. We sturen hem een felicitatie per app.