Op onze 42e Huwelijksdag Golfen op het Rijk van Margraten

Nederland, Eijsden-Margraten

Het is nog te vroeg om naar de golfbaan te gaan. Onze starttijd staat op 12.27u. Met een bak koffie en hoofdstuk 3 over Markt en vraag vermaak ik me nog wel een uurtje.

Het Rijk van Margraten ligt er weer schitterend bij. Na de koffie worden we begroet door de marshall. De zon schijnt en de trui kan al snel weer in de golftas. Het blíjft wennen op deze baan. Spelen we op de Veluwe voornamelijk op een vlakke baan, dat is hier wel anders. Maar niet getreurd, het uitzicht is er dan ook naar. Op de 8e hole, in de schuilplaats, wissel ik mijn lange broek voor een rokje. Heerlijk met de zon op de benen.

Het spel is, wat mij betreft, erg matig. Hoe dat komt? De afslagplaatsen zijn verlegd vanwege herstelwerkzaamheden, het gras op de fairway is behoorlijk lang waardoor het met mijn houten3 ook niet lekker loopt en daarbij nog de hoogteverschillen....... Had ik vorige week in Nunspeet nog 44 stableford punten, kom ik nu niet verder dan 26. Zo raar kan het lopen dus. Jan doet het met zijn 35 punten vandaag een stuk beter.

Om onze 42e Huwelijksdag te vieren fietsen we naar Eijsden waar we bij Eetcafé Oan't Bat (vertaald: aan de Kade) genieten van een compleet diner. Dit eetcafé had in 2018, volgens Dagblad Limburger, het mooiste terras van Limburg. Het is er inderdaad goed toeven. Met de terrasverwarmers aan is het heerlijk om nog buiten te eten.