Op naar camping Pian d'Amore

Italië, Coreglia

Na een laatste gezamenlijk ontbijt gaat ieder weer zijn eigen weg. Merel en Allart gaan via Cuneo naar Frankrijk waar ze uiteindelijk in St. Tropez een leuke camping aan het water vinden en en wij reizen via het drukke Genua naar Coreglia Antelminelli waar de Nederlanders Marjolijn van Kooten en Jens van Eerden een camping zijn gaan pachten. Met de tip uit De Kampeer &Caravan Kampioen gaan we op pad. Een mooie terrassencamping voor rustzoekers met een tent, een enkele caravan naar voor campers...... Dat is écht niet te doen, iedere keer als je een tochtje met de camper wilt maken, weer 600 meter klimmen. We hadden verwacht dat het wat vlakker zou liggen. Nadat we ons geïnstalleerd hebben pakken we wat te lezen. Omdat onze plek naast een parkeerplaats ligt komt er van lezen niet veel. We gaan beginnen met de avondmaaltijd die bestaat uit crespelle, dunne Italiaanse pannenkoekjes gevuld met spinazie, courgette, tijm, ricotta en Parmezaanse kaas. Jan bakt de pannenkoeken en ik zorg voor de vulling. Ondanks dat we hebben aangegeven tot zondag te willen blijven is het al snel duidelijk. Nog even afwassen met koud water en douchen met koud water. Al met al wel erg primitief hier. Morgenvroeg trekken we door naar Bologna waar we de Vigo Foodhall willen bezoeken. Ik verheug me er nu al op.