Verzameling bierglazen geboren

Nederland, Leidschendam-Voorburg

Op naar de kringloop voor het eerste bierglas: de Afflingem blond.
Aan het eind van de morgen pakken we de fiets richting Leiden. Met behulp van ons mobieltje vinden we al snel het eerste warenhuis kringloop aan het Wagnerplein. Jan opent zijn verzameling bierglazen met 2 glazen Palm speciale welke per stuk verpakt zijn in de originele verpakking. Voor slechts €2,50 per glas verdwijnen ze in de fietstas.

Eenmaal aangekomen in de stad gaan we op zoek naar het VVV welke in de buurt van het station zou moeten zijn. Zo op het eerste oog nog niet te vinden en, omdat ik even geen zin heb om mijn mobieltje te pakken voor onderzoek vraag ik aan een aardige jongeman bij de Appie (to go) waar ik het VVV kan vinden. Hij kijkt me vragend aan of hij wil zeggen: VVV, dat ken ik niet. Het Tourist Office dan? Tja, even een collega vragen, en zijn hand wijst vaag in de richting vanwaar we gekomen zijn.

Het is inmiddels lunchtijd dus we zoeken een gezellig lunchcafe wat we vinden in
" De Waag". Ondanks alle coronamaatregelen merken we hiervan weinig.

Tijdens de lunch, voor mij een bruin broodje met in bietjes gemarineerde zalm, rettich, radijs en kleine blaadjes sla, kijk ik online of er nog een kookwinkel in de buurt is. Bij Van Manen aan tafel lopen we naar binnen om vervolgens het standaard assortiment te zien. Geen leuke gadgets daar, jammer. Was leuk geweest toch.

We vervolgen onze tocht en komen bij De Burcht, een van de oudste nog bestaande voorbeelden van een
herdenkingspunt wat in de veertiende eeuw zijn militaire functie verloor.

Het waait behoorlijk en het wordt frisser waardoor we besluiten om terug te gaan naar de camping. Nog even langs bij de supermarkt om ook de komende dagen weer lekker te kunnen kokkerellen.

Op de terugweg komen we bij toeval langs nóg er kringloopwinkel. Even kijken want we hebben immers een opdracht: de verzameling bierglazen voor Jan. En ja hoor, ook hier 2 prachtige glazen gesport. Deze zijn van Brand met in de voet een tekst. Zo te zien een collectors item😉

Vanavond eten we een courgettesoep en een pasta. De ingrediënten komen nog uit de voorraad van thuis. No waste , dat is ons motto.