Reisdag van Arlon naar Mazan

Frankrijk, Chemin de la Combe de Gras

De wekker gaat om 6.15u. Ja, inderdaad, dat is vroeg maar we willen graag snel naar de zon. Met ons worden ook de vogels wakker. Het is een kakofonie can vogelgeluiden. Het was een koude nacht. We lagen allebei te rillen in bed.

Na een lekkere warme douche en een smakelijk ontbijtje gaan we om 7.30u. Weer rijden. Buiten is het 0 graden terwijl het aanvoelt als -5 graden. Op naar de zon.

De natuur is in Frankrijk toch wel heel anders dan in Nederland. Wat opvalt zijn de vele bomen met heel veel Mistletoe. Op internet het verhaal van de Mistletoe of maretak gelezen. Het linkje nog even toevoegen.

Jan is helemaal blij wanneer hij voor een prikkie kan tanken. Gelukkig hebben we de foto nog. De reis verloopt voorspoedig. In de loop van de dag stijgt de temperatuur tot bij 18 graden. Helemaal zoals we het bedacht hadden.

Rond 17.15 komen we aan op camping le Ventoux in Mazan. Een mooie kleine camping met op de achtergrond de Mont Ventoux.

Na een heerlijk bord macaroni nog even mijn reisverslag bijwerken en dan vroeg naar bed. Gelukkig is het hier niet koud. Voor morgen staat een fietstochtje op het programma naar Carpentras, een stad met een rijke cultuur. We gaan het zien.