Camping du Parc in Lazise, Gardameer

Italië, Lazise

Opnieuw vandaag veel regen tijdens de reis maar, eenmaal in de buurt van het Gardameer laat de zon zich al snel zien. Het is zo rond 11.30u als we aankomen op camping du Parc. Een aardige jongeman verwelkomd ons en vraagt of we gereserveerd hebben, zo niet? Dan mogen we weer vertrekken. We behoren tot de gelukkigen en krijgen een plaats toegewezen. Het was de laatste week voor vertrek nog behoorlijk zoeken naar een camping. De Po-vlakte, onze eerste keuze, blijkt al snel niet te lukken omdat daar domweg geen campings zijn. Jan heeft, na de nodige uurtjes zoeken en bellen, een camping gevonden aan het Gardameer die én nog open is én ook nog plaats heeft.

Vanmiddag even boodschappen doen voor zondag. Vanavond gaan we pizza eten in Lazise.

We fietsen langs het meer naar Lazise. Mensen liggen te zonnen, kinderen spelen in het zand en de botenverhuur diet ook nog goede zaken. In Lazis lijkt het wel hoogzomer, gezien de temperatuur maar ook zeker vanwege het aantal toeristen.

Langs de boulevard staan kraampjes met voornamelijk streekproducten. Al slenterend lopen we mee in de stroom.

Bij één van de vele ijssalons bestellen we een coupe Lazise. Heeerlijk naar wel zoet.

Op de heenreis heb ik al even onderzoek gedaan naar aanwezige supermarkten. Lidl komt hier in Lazise niet goed uit de bus waardoor we bij Despar binnenlopen. Blijkt dat het supermarkt De Spar is, zoals we die vroeger in Wezep ook hadden. Die gekke Italianen schrijven het alleen anders.

Na een heerlijke douche lopen we opnieuw naar Lazise waar we bij Pizzeria Ristorante Al Castello, net even binnen de stadsmuur, een overheerlijke pizza capricciosa eten. De Italianen blijven toppers als het om eten gaat.