Wandelen door de rivierbedding van l'Eijrieux

Frankrijk, Saint-Sauveur-de-Montagut

Het is 13.53u als we aankomen bij de rivier de l'Eijrieux . Op weg naar de camping rijden we steeds over een mooie brug, wat het doel is van onze wandeling. Met wandelschoenen aan en een dikke laag zonnebrandcréme op ons gezicht en andere ledematen gaan we op pad. Er zijn een paar jongens aan het vissen maar helaas hebben ze nog niets gevangen. We klauteren over de stenen. Eerst een beetje aftasten omdat het soms erg glad is. Naast het geluid van de rivierstroming horen we verschillende vogels fluiten. Jammer dat we hu gezang niet herkennen, laat staan dat er een vogel te zien is. Op een boomstam zien we mooie paddestoelen in zwart en wit. Heel bijzonder. Naast nog een man zijn wij de enige wandelaars. De beste man geeft aan dat er even verderop een waterval van zo'n 2 meter is die we mogelijk niet zonder natte schoenen zullen bedwingen. Eenmaal aangekomen op de bewuste plek besluiten we om naar boven te klimmen en door het struikgewas verder te gaan. Nou dat hebben we geweten. Wat een doornen van bramen en andere planten. We zitten onder de schrammen als we uiteindelijk om 15.07u de bewuste brug in het vizier krijgen.

Na een prachtige wandeling, zeg maar glibber- en klauterpartij, staan we om 15.23u naast de pilaren van de brug. We klimmen naar boven en lopen vervolgens via de weg terug naar de camping. Aan de kant van de weg komen we nog een mooie verrassing tegen. Munt en Oregano bloeit er volop. Om nog even na te genieten van onze mooie voettocht neem ik wat kruiden mee voor op tafel.

Terug op de camping even lekker bijkomen van deze mooie tocht.