Op werkbezoek bij het Spaarne Gasthuis en een Strandwandeling

Nederland, Bloemendaal

Jan staat al vroeg op om tijd, per fiets, te vertrekken naar zijn afspraak. Het is zo'n 40 minuten fietsen dus. Ik blijf in mijn bed omdat ik mij niet fit voel. Hoofdpijn, keelpijn, oorpijn, kortom geveld door de griep.
Voor ik het weet is Jan alweer terug. We eten een stokbroodje en gaan dan even een frisse neus halen. Hiervoor lopen we de camping helemaal af totdat we een weg bereiken. Na een tijdje staan we, net als een paar fietsers en een wandelaar, stil en kijken naar het duin. Er staat een damhert, met een prachtig gewei, om zich heen te kijken. Jan wil net z'n camera pakken als er iemand een klein fluitsignaaltje geeft waarop het hert de benen neemt. Jammer, het had een mooie foto kunnen worden.

Ook op maandag zijn er op het strand veel wandelaars te zien. Spelen met de hond, schelpen zoeken of lekker uitwaaien in de wind, iedereen heeft z'n eigen reden om naar zee te gaan. Na een uurtje, onder het genot van een colaatje en voor Jan een biertje, even een rustmomentje waarna we weer terug lopen via de weg.
Op het circuit van Zantvoort wordt druk geraced. Bij één van de 3 viskramen die er op de boulevard te vinden zijn, kopen we een portie kibbeling en eten die met smaak op.

Vanavond geen dikke biefstuk maar een kliekje van thuis. Komt goed uit want het eten smaakt me helemaal niet. Vanmorgen niet fit opgestaan en het is er in de loop van de dag ook niet beter op geworden.