Een stormachtige nacht

Nederland, Gapinge

In kon gisterenavond de slaap niet vatten
En misschien komt het door de wind maar zelf denk ik aan de onrust over buurman Nico van Beest, de buurman van pa en ma, die met ernstige Corona in het ziekenhuis ligt. Voor zijn leven wordt gevreesd. Jorien, zijn schoondochter vroeg gisteren het telefoonnummer van pa en ma omdat ze de kritieke toestand wilden vertellen aan hen.
Rond 5.15u moet ik naar toilet en kijk nog even op mijn telefoon waarop ik eerder dus nacht een appje hoorde binnenkomen. Het trieste bericht van Jorien is, dat Nico die nacht om 2.05uur is overleden.
Het blijft er onrustige nacht.

Met windkracht 7 vinden we het nu niet bepaald een weertje om lekker te gaan fietsen. We besluiten te gaan wandelen naar Veere. We slenteren wat door het stadje en schieten de ultieme plaatjes van deze mooie stad aan het Veerse meer. Ondanks dat het niet écht warm is zijn er toch veel toeristen op de been. Bij Bliek nemen we een kop koffie om warm te worden en nemen er gelijk een lekkere Zeeuwse bolus bij. Gewoon omdat ie gisteren in Middelburg ook al zo lekker was.

Verder vullen we we de dag met lezen, cursus Engels en de verslaglegging in Pindat. We koken en eten vandaag binnen omdat het buiten écht te koud is om lekker te kokkerellen. Morgen maar weer een nieuwe poging. En wat eten we? Een vegetarische schotel van Unox net verse tagliatelle. Die saus uit een zak was een krijgertje van Appie Heijn en kon erbij door.