Brescia, hoofdstad van de Mille Miglia

Italië, Bréscia

Het is een mooie dag. De lucht is helder waardoor ik eerst het mooie gezicht op en rond het meer op foto vastleg. Op het station nemen we een kop koffie en stappen op de trein van 9.30u. We lopen door het oude Brescia als Jan word gebeld door een onderaannemer over een uitgebrachte offerte. Met onze stadsplattegrond in de hand lopen we van het Piazza della Logia, het Piazza Paolo VI, de Romeinse ruïnes. Een prachtige stad met oude gebouwen.

Brescia is (na Milaan) de op één na grootste stad van Lombardije heeft een rijke architectuur, variërend van Romeinse tempels tot bouwwerken uit de Mussolini-tijd aan de centrale Piazza Vittoriale. De belangrijkste bezienswaardigheden zijn de Romeinse ruïnes rond de Piazza del Foro. De witte Duomo aan de Piazza Paole stamt oorspronkelijk uit de 11e eeuw maar is in de 17e eeuw verbouwd.

Bij Elisabella drinken we koffie met overheerlijke kleine taartjes. We stappen op buslijn 11 voor een bezoek aan het Museo Mille Miglia. Nog meer info van internet halen.