Allmaar

Nederland, Schagen

Vandaag doen we een dagje Alkmaar.
Ter voorbereiding op ons stadsbezoek, natuurlijk al even gekeken of er nog winkeks zijn die we zéker moete bezoeken. Mulder's kookwinkel, heeft alles in huis voor de thuiskok. Ik bekijk mijn vooraf opgestelde wensenlijstje en ga op zoek. Een spatel en 2 roerlepels, een sandwichbakblik, 2 spuitmondjes, een pincet, een klein maatbekertje en.....een prachtige snijplank van Maplehout. Wat ben ik dáár blij mee. We laten onze aankopen nog even staan om ze later op de dag mee te nemen.

Naast prachtige pandjes in de stad, waar we koffie met aardbeientaart eten, gaan we op de fiets naar een industrieterrein waar we 3 kringloopwinkels bezoeken. Op 1 glas na is mijn glasservies, de Ambassador van Leerdam, weer compleet. Ook een potje gescoord voor jam waarvan het mooie, met fruit gedecoreerde dekseltje, al jaren ongebruikt in de kast lag te wachten op een nieuw potje.
Bij het opruimen en schoonmaken van onze kasten thuis zag ik dat de kleine souffléschaaltjes ook nog wel aangevuld konden worden. En zie daar, vandaag weer 3 stuks gevonden bij KOOK kringloop.
Jan ziet nog 2 soorten bierglazen voor zijn verzameling. Zijn bierkast raakt al aardig gevuld.

De "Hobby collection" longdrinkglazen voor in de camper is ook weer compleet. Zij het dan zonder gegraveerde tekst, maar toch.

De lunch bij "De Waag" smaakt heerlijk. Jan eet een carpacciosalade en ik kies een salade met geitenkaas, honing en walnoten. Altijd een goede combi.