Mercredi le marche en Sault

Frankrijk, Sault

Vandaag een bezoek aan de leukste markt van de regio. De markt van Sault is echt de moeite waard. Wel 60 kramen met uiteenlopende waar is er te vinden. Lokale producten zoals groente, worst, honing, olijfolie en olijven, tapenade, pesto en groente spreads maar ook kleding, schoenen, zeep, tafelkleed enz. enz. zijn et te koop.

In het café drinken we een cappuccino waarbij we ook hier bij het afrekenen weer even schrikken. €3,00 voor 1 kop is behoorlijk aan de prijs. Datzelfde merken we bij de specialiteiten die we meenemen zoals olijfolie, honing, worst, pesto en groentespread.

Op de hoek van de straat staat een duo te spelen. Hij op accordeon en zij op viool. Erg sfeervol zo op een doordeweekse dag. Dat waren trouwens ook de 2, in het zwart gekleedde mannen met hoge hoed die een soort van knapzak droegen. Geen functie maar het sierde de markt.

Van Sault rijden we naar Brantes. Dit dorpje wordt wel een Franse Anton Pieckprent in het kwadraat genoemd. De net bloemen afgezoomde trapsteegjes met aan weerszijden witte huisjes waarin kunstschilders wonen, poppenmakers en keramisten. We maken een wandeling door het pittoreske dorpje. Jammer dat we onze lunch net hebben gehad anders waren we graag op het terras van 'l Auberge neergestreken. Een rustpunt voor veel wielrenners.

We vervolgen onze tocht via Saint-Leger-du-Ventoux, Mollans-sur-Ouveze waar we ook hier een fotostop maken.

Van de groente van de markt uit Sault maak ik een heerlijke Provençaalse Ratatouille. Met iets lekkers van de barbeque en een stukje brood is onze avondmaaltijd ook nu weer een feestje.