Dagje shoppen in Haarlem

Nederland, Overveen

Om het camper seizoen goed af te sluiten reizen we af naar de kust. Om 9.15u vertrekken we vanuit Wezep. Het is een ritje van nog geen 2 uur. Aangekomen op camping "De Lakens" in Bloemendaal aan Zee, kunnen we gelijk naar plek 840 die ons is toegewezen.

Voor vanmiddag staat er een shoppingtour op het programma. We pakken dan ook snel de fiets en rijden naar Haarlem.

De Gouden Straatjes, zoals de leukste winkelstraatjes van Haarlem genoemd worden, zijn alweer snel gevonden. De Koningstraat, de Gierstraat, de Warmoesstraat, we slenteren en shoppen er wat af.
In de Gierstraat scoor in By Mira een prachtig nachthemd, die je ook heel goed buiten als jurkje kunt dragen. Natuurlijk mag een bezoek aan de kookwinkels ook niet ontbreken. Ook in de Gierstraat is Bijde-Heren te vinden. In deze mooie kookwinkel voel ik me weer net als een kind in een speelgoedzaak. Met een ovalen brood-bak-rand, een taartrooster en een permanente bakmat staan we weer buiten.

Nu eerst wat eten. Het terras aan de Grote Markt 23A zit vol. We lopen een rondje om de kerk maar kunnen helaas nergens buiten op het terras een plekje vinden. We besluiten om binnen te gaan zitten. Het is erg gezellig. Jan eet een Club Sandwich met pittige kip en ik neem een huisgemaakte Tonijnsalade met gefrituurde kappertjes, Amsterdamse uitjes en olijven. Dit alles spoelen we natuurlijk weg met een mooie Chardonnay.

Aan het eind van de middag, als we onze voeten inmiddels goed voelen, strijken we neer "tegen de muur" van Viqh aan de Grote Markt 4. Bij Viqh verzilveren we onze "Gift for 2", de cadeaukaart die we kregen tijdens ons 40 jarig huwelijk in mei van dit jaar. In het monumentale pand uit 1895 is het genieten van een mooie fles bubbels en een luxe hapje. Met de bijbestelling van een plankje brood met 3 soorten kaas kunnen we onze avondmaaltijd als gegeten beschouwen.

Vanavond lekker wat lezen en vroeg naar bed.