Dag 3: Polle - Holtrup (98km)

Duitsland, Polle

Vandaag de tweede dag op de fiets. Temperatuur nog een beetje hoger dan gisteren, rond de 25 graden C, hele dag zon, dus weer flink smeren met zonnebrandcreme. Wind was nu oostelijk, maar door de vele slingers, stond hij soms mee, soms half en soms tegen, bracht wel steeds wat verkoeling. Onderweg reden we o.a. door Hamelen, bekend vanwege de Rattenvanger.

Zoals gisteren en waarschijnlijk ook de eerstkomende dagen, reden we weer grotendeels langs de Weser. Hier wat meer fietstoeristen dan gisteren. Uitsluitend Duitsers met mooie e-bikes, uiteraard met Ortlieb tassen, in sportief tenue. Aart kreeg het nog aan de stok met een dikke kerel, die hij passeerde en wat hem op een of andere manier niet zinde; ik hoorde achter me een hoop Pruisisch gevloek en getier, Aart hield het netjes, wenste de man nog een Guten Tag. Na een paar honderd meter hoorden we de Duitser nog tekeer gaan. Zijn ega moest er blijkbaar om lachen, wat hem nog bozer maakte. Was weer leuk vermaak en slecht voor de man zijn hart.

Alle moois went, het landschap blijft ongewijzigd mooi. Het voorjaar was hier wat droger dan bij ons, daardoor kon er wat vroeger dan in Nederland worden gezaaid, dus de planten zijn al wat verder dan bij ons. Dat ziet Aart dan allemaal weer met zijn agrarische achtergrond.

We zagen ook nog een dorpje verderop, genaamd Steinbergen. Vond ik natuurlijk wel grappig, met zo'n achternaam.

Om ca. 14:00 uur eens geschat waar we rond 16:00 uur zouden zijn en daar in de buurt via Booking.com een kamer geboekt. Is in Holtrup (€ 73). Hier zijn geen restaurants, wel een Penny supermarkt op een paar kilometer. Er is hier ook een keukentje met eettafel, dus eten we hier een maaltijdsalade, voor mij een Griekse, voor Aart uiteraard een boerensalade. Paar blikken Bitburger er bij en we eten weer veranwoord (wat betreft de groente dan).

Dagafstand: 98 km. Cumulatief: 198 km.

Van de zomer zitten wij met de caravan nog een paar weken in de buurt van Paderborn. Dat is niet zover vandaan waar jullie nu fietsen zag ik net. Ik hoop dat we dan net zulk mooi weer hebben als dat jullie nu hebben. Geniet ervan samen. 🌞

Cobie 2024-05-14 11:35:33

Mooi hoor daar, wij waren wel in de buurt, maar niet in Paderborn zelf. Paar jaar geleden onderweg naar Praag wel.