Dag 11: Coripe - Arriate 64 km

Spanje, Arriate

Niets van weersomstandigheden in de gaten hebbend, gedoucht, aangekleed en beneden gekomen, zie ik dat knoerthard regende. Dat was een tegenvaller, te meer omdat het weerbericht daar gisteren niets van vermeldde. Na het ontbijt moed verzameld en vertrokken. De route over de gewone weg naar het mooie stadje Ronda is 49 km, maar ik ga over de Via verde de la Sierra. Dat had ik achteraf bekeken niet moeten doen. Het is de hele dag, tot 17:00 uur, hard blijven regenen. De Via Verde was op een aantal plaatsen echt onbegaanbaar; modder was van de zijkanten van de steile taluds, op de weg gespoeld, samen met stenen en veel water. Er waren stukken, waar ik tot mijn knieën door moest waden/klauteren met fiets en al. Je kon niet zijwaarts afwijken, want dat waren alleen maar steile hellingen. Ik heb 3 keer in een beekje mijn fiets en mezelf schoon moeten spoelen, met een colaflesje, dat in de berm lag. Hele stukken moeten lopen ook in een tunnel waar 20 cm. modderprut stond.

Onderweg langs een kolonie met gieren bij Zaffaron, vele tientallen, die nestelen in de stele rotswanden. Om ze te zien, goed kijken op de 2e foto.
Na verloop van tijd gingen mijn remmen steeds minder werken; door het vele zand en modder waren alle 4 de remblokjes volledig afgesleten tot op het metaal.
In combinatie met natte velgen remmen ze helemaal niks meer.
Uiteindelijk aangekomen in Arriate, waar pension El Chozo vol zat, maar daar verwezen ze me naar hotel Plaza. Was het enige alternatief. Stelt niets voor, maar kostte wel E 60,-- incl. ontbijt. Ik ben nu nog 7 km van Ronda verwijderd, daar om 10:00 uur morgen de fietsenmaker opengaat. Morgen eerst om nieuwe remblokjes.