Dag 13: Remich - Clervaux

Luxemburg, Clervaux

Vandaag fietsen we exact over dezelfde route, die ik in 2019 reed, terugkomend van Rome.
Ik kan me daar niet zo veel van herinneren, het is inmiddels vele duizenden kilometers geleden. Ook toen startte ik in Remich.
Het klimmen begint al vroeg; we moeten eerst 3 km heuvelopwaarts naar de supermarkt, precies de verkeerde kant, dus na 6 km waren we weer waar we begonnen waren.

Na de brug over de Moezel overgestoken te hebben, waren we al weer in Duitsland.
Na een kilometer of 10, de Moezel te hebben gevolgd op vlakke fietspaden, gingen we nu noord-west uit. Het was voor vandaag over en uit met vlakke paden.
We hebben aardig wat afgeklommen, de wind was ook nog tegen. Om 15:30 uur zaten we op 85 km op de teller en gingen we op zoek naar een hotel. Op het OsmAnd programma, waarmee ik op de telefoon navigeer, staan hotels, B&B's, etc. op de kaart aangegeven, maar ondanks dat ik recente kaarten heb gekocht, zijn ze zeker niet up to date.
Waarschijnlijk door de Covid, bleken veel hotels failliet, gesloten en niet meer in functie.
Daarnaast zijn van degenen die er nog wel zijn, er zeer veel op maandag gesloten.

Op Booking.com en Airbnb, was ook bijna niets beschikbaar. Uiteindelijk, vonden we pas om 19:00 uur een hotel, waar we terecht konden, in Clervaux, helaas wel 11 km van de route af en om er te komen moesten we over een enorme heuvel.
Dus ingecheckt in hotel Commerce (€ 125,--).
Ze hebben ook een restaurant, dus voor we gingen douchen, eerst gegeten.

Al met al hadden we 1.191 hoogtemeters. Ik ben wel wat gewend, maar voor Aart was het wel afzien, maar zonder enig probleem heeft hij het volbracht.
Ik denk dat we morgenochtend wat later dan gebruikelijk uit bed komen.

Gereden afstand: 109 km
Cumulatief: 1.266 km
Rijdtijd: 6:56 uur
Gemiddelde snelheid: 15,56 km/h

Afzien mannen. Maar zo wordt het een echt heroïsch fuetsverhaal. Maw de Ronde van Italië is gedaan. Nu de Ronde van Aart en Guus

Jaap van der Kamp 2022-05-30 22:10:02

Bij onze eerst volgende ontmoeting Aart, dan ga ik voor je staan en maak ik een hele diepe buiging voor je. Op het zeil gaat het nog, al is soms hotsebots, schuin tegen de wind in vooruit.

Arie Constandse 2022-05-30 22:16:25

Hoi Guus en Aart. Iedere dag lees ik het reisverslag. Wat leuk om zo met jullie "mee te reizen", en ook leuk om te foto's te bekijken, zo krijg je een wat beter beeld waar jullie langs fietsen. Heel veel succes en veel plezier samen.

Cobie van Steenbergen 2022-05-30 22:55:20

Dank jullie wel voor jullie reacties, voor ons leuk om te horen, dat we worden gevolgd