Dag 4: Györ (H) - Bratislava (SK) - Wenen (A) 147 km

Slowakije, Bratislava

Na een uitstekende nachtrust in het kingsizebed liep de wekker om 7:00 uur af.
Om 8:00 uur op de fiets, wederom prima zonnig weer en de hele dag zal ik stevige wind in de rug hebben. Al rond de middag ben ik bij de grens met Slowakije, rijd een kilometer of 40, waarbij ik Bratislava aandoe en kom dan bij de Oostenrijkse grens. Vandaag dus 3 landen gedaan. Bij de Slowaakse grens ontmoet ik 2 jonge Poolse fietsers die in 3 jaar heel de wereld rond gaan rijden.
Wat opvalt, zodra je Slowakije binnenkomt, is dat je hier elektrische fietsen ziet; in Hongarije totaal niet, met uitzondering van wat eigen bouwseltjes van de lokale Willie Wortels.

Ik heb een camping in Oostenrijk uitgezocht, waar ik na 105 km om 16:15 uur aankom. Helaas is deze buiten gebruik gesteld, de volgende is in Wenen, 42 km verder. Er tussen zijn geen alternatieven, geheel en al verlaten gebied. Nu wilde ik al eens een keer wildkamperen, maar ik was door mijn drinkwater, dus moest toch door.

Om 19:00 uur aangekomen bij de camping in Wenen; een grote camping met zeer veel caravans en campers en een stuk of 6 tentjes met fietsers. De receptie is al dicht, dus plekje zoeken, tent opzetten, koken en het is weer al donker.