dag 5: Barchfeld - Bad Rodach (98 km)

Duitsland, Bad Rodach

Vertrokken om 8:30 uur met 24 graden. Hele dag harde tegenwind, veel klimmen en vaak paadjes met grind of keitjes. Voor het eerst tijdens mijn fietstochten zelfs even moeten afstappen, omdat het te steil was.
Bij het wakker worden bleek mijn opblaasbaar hoofdkussentje leeg, dus voortaan met mijn hoofd op stapeltje kleren liggen, zolang ik geen nieuwe kan kopen.
Om 16:45 uur aankomst op camping Am Waldbad, gelegen aan een meertje.
Ik ben hier de enige daggast, wel zijn er wat vaste caravanstandplaatshouders,
die veelal binnen in de schaduw zitten.

Zodoende heb ik weinig contact; vakantiefietsers zijn er nog niet en de campings zijn vrijwel leeg. Als ik onderweg koffie drink in een cafeetje, zijn er wat oppervlakkige gesprekjes met de barman of de serveerster, maar dat is wel even wennen.
Onderweg mis ik af en toe ook wel wat aanspraak, vooral als ik zou willen mopperen over de tegenwind, steile hellingen, etc. Daar staat tegenover, dat je heerlijk kunt mijmeren, wat heel rustgevend is. Ik kan me voorstellen, dat dit voor mensen met wat geestelijke onrust, burn-out, etc. heel louterend werkt.